Nekonečná milosť

Boh. Aký vlastne je? Neškodný a roztomilý starček sediaci na plávajúcom obláčiku Jeana Effela? Rozhnevaný vodca Izraela sršiaci oheň a síru zo Sinaja? Milosrdný Ježišov Otec odpúšťajúci aj tým najväčším „hriešnikom“? Nemohúci židovský Jahve, ktorý odvracia zrak od svojich detí pochodujúcich do plynových komôr...?

Autor nás na stránkach tejto knihy pozýva zamyslieť sa nad tým, čo o Bohu hovorí Biblia. Venuje sa predovšetkým tým menej zrozumiteľným textom Starej zmluvy, ktoré sa zdajú byť v príkrom rozpore s tým, ako vnímame Boha v Novej zmluve. Autor sa zameriava na biblické postavy, ktorých život bol poznamenaný bolesťou a utrpením, osamelosťou i sklamaním. Spolu s nimi si kladie otázky, kde je Boh, aký je, prečo robí to, čo robí a prečo naopak niekedy niečo neurobí...
Táto kniha by sa tiež mohla volať - Obhajovanie Božieho konania. Autor, tak ako aj každý nevie vždy odpovedať na nečakanú otázku. A najmä vtedy keď sa to týka obhajoby Božieho konania v starej zmluve. Dwight Nelson to pomenováva frázou – „Keď na vás mieri zbraň, utečte“! Nie vždy dokážeme pohotovo odpovedať, tak ako to nedokázal ani on. A práve to ho motivovalo zistiť aký vlastne Boh je.
Celá kniha má pútavý charakter najmä preto, že autor nešetril osobnými skúsenosťami. Tieto skúsenosti nám pomáhajú viac pochopiť zmýšľanie ľudí a zmýšľanie Boha. Nakoniec zistíme, že Boh je skutočne láska aj keď dopustí nepriaznivé okolnosti.
Boh. Aký vlastne je? Každý z nás ho vidí po svojom a má naň svoj vlastný názor. Každý má s ním svoje vlastné skúsenosti - svoje zázraky i svoj múr nárekov.
Boh. Aký vlastne je? Kniha je pozvánkou pre tých, ktorí majú záujem spoločne s Dwightom Nelsonom premýšľať práve nad touto otázkou.

Hodnotenie: ******
- Váš prehliadač nepodporuje jazyk JavaScript a preto nie je možné zobraziť príspevky.
O knihe
Autor: Dwight Nelson
Strán: 136
Rozmer: 13,0 x 20,0
Väzba: brožovaná
Jazyk: slovenský
Vydavateľstvo: Advent – Orion
Rok vydania: 2008

Objednať titul
Iné tituly
CHERI ZÁZRAK Z ULICE CHERI ZÁZRAK Z ULICE

Sedela v luxusnej reštaurácii. Na stole pred ňou ležalo 86 tisíc dolárov a 2,8 kg čistého kokaínu. Bola presvedčená, že sa pre ňu predsa len začínajú lepšie časy. Konečne ju bude mať niekto rád. Tento úžasný muž jej pomôže začať nový život. Už nebude musieť nazývať svojím domovom ošarpané byty narkomanov, staré autá a erotické nočné bary. Za posledných desať rokov ich bolo viac než dosť. Už tisíckrát zistila, že láska je len slovo, ktoré muži používajú, aby od takých, ako je ona, dostali čo chcú. Môže to byť ešte niekedy inak? Už o niekoľko hodín sa jej ten „úžasný muž" so zbraňou v ruke vyhrážal zabitím, ak nenájde jeho peniaze.
Cheri Ann Petersová
Útek k Bohu Útek k Bohu

Jim a Sally Hohnbergerovci boli mladí a vzdelaní majitelia prosperujúcej firmy. Vlastnili nehnuteľnosti, drahé autá a v cirkvi mali významné postavenie. Mali úspech, ale Jim nemal pokoj vo svojom srdci. Rozhodli sa preto všetko predať a presťahovať sa do divokej prírody, aby hľadali Enochovu skúsenosť. To čo našli, zmenilo trvalo ich životy...
Jim Hohnberger
Úniková cesta Úniková cesta

Príbeh ilegálnej organizácie Holandsko - Paríž a jej vodcu Johna Henryho Weidnera, hrdinu najväčšieho holocaustu v dejinách, ktorý zachránil život osemsto Židom, viac ako stovke spojeneckých letcov a mnohým ďalším, ktorí utekali pred nacistickou zlovôľou. Ako to Jonh Weidner dokázal? Prečo to robil? Herbertovi Fordovi sa podarilo zachytiť veľký príbeh lásky a priateľstva.

Herbert Ford
Bůh před soudem Bůh před soudem

V živote človeka sa stále znovu objavujú otázky, ktoré sa týkajú absolútnych hodnôt: Existuje spravodlivosť? Prečo je na svete toľko utrpenia? Ako je možné, že dobrým ľuďom sa často nedarí a naopak ľuďom zlým sa darí dobre? Bude svet existovať večne? Má spôsob našeho života vplyv na to, čo s nami bude po smrti? Podľa Gerharda Padderatza sú všetky tieto otázky veľmi dôležité a majú podstatný vplyv na náš život, na porozumenie udalostiam okolo nás a na našu vnútornú rovnováhu.
Gerhard Padderatz
AKO POZNAŤ BOŽIU VÔĽU VO SVOJOM ŽIVOTE AKO POZNAŤ BOŽIU VÔĽU VO SVOJOM ŽIVOTE

Sú naše pocity dôležité pri poznávaní Božej vôle? Môžeme očakávať, že nás Boh povedie, keď otvoríme Bibliu a naslepo do nej zapichneme prst? Aký význam by sme mali prikladať radám priateľov? Čo robiť, ak sa Božia vôľa v našom živote zdá byť zrejmá, ale zrazu sa pootvorené dvere zabuchnú?
Morris L. Venden
© 2010 bibliaaty.sk
Načítavanie...