Bůh před soudem
otevřený dialog

V živote človeka sa stále znovu objavujú otázky, ktoré sa týkajú absolútnych hodnôt: Existuje spravodlivosť? Prečo je na svete toľko utrpenia? Ako je možné, že dobrým ľuďom sa často nedarí a naopak ľuďom zlým sa darí dobre? Bude svet existovať večne? Má spôsob našeho života vplyv na to, čo s nami bude po smrti? Podľa Gerharda Padderatza sú všetky tieto otázky veľmi dôležité a majú podstatný vplyv na náš život, na porozumenie udalostiam okolo nás a na našu vnútornú rovnováhu.

„Let&ia cute;te až do Franfurktu, alebo vystupujete skôr? Spýtal som sa dámy, ktorá sedela vedľa mňa. Prekvapene sa na mňa pozrela a chvíľu na mňa nechápavo hľadela. „Čože? My máme nejaké medzipristátie?!“.... Asi takto sa začal rozhovor medzi pani Neumannovou a pánom Gerhardom. Už samotný podnadpis naznačuje, že sa nejedná len o príbeh. Táto kniha je otvoreným dialógom od začiatku až do konca. Dej sa odohráva na palube lietadla počas osemhodinového letu z Pittsburgu do Franfurktu. Prečo bol ale rozhovor s pani Neumannovou takým silným námetom na napísanie tejto knihy? To sa dozvieme na konci.

Vráťme sa ale na začiatok knihy, kde sa rozvíja téma o zlých správach z médií a ich vplyv na nás. Vtedy pani Neumannová jasné prehlási: „Nie, v Boha neverím.... skôr v nejakého strážneho anjela – ale nie v Boha.“ Táto veta spustila lavínu otázok typu – prečo toľko ľudí odmieta Boha? Prečo dopúšťa toľko utrpenia? Nemôže zabrániť šíreniu zla? Môžeme mu dôverovať alebo máme mať z neho strach? Čo sa deje po našej smrti? Existuje nebo a peklo....? a mnoho ďalších otázok, ktoré jej bránia v tom, aby v Boha verila.

Nie sú vám tieto otázky povedomé? Podobné otázky počúvame všade okolo nás. Počujeme ich rovnako od tých, ktorí Boha nepoznajú, ako aj od samotných kresťanov. Preto po prečítaní tejto knihy čitateľ usúdi, že táto kniha nie je rýdzo len pre tých, ktorí hľadajú Boha alebo ho ani nepoznajú, ale aj pre samotných kresťanov.

Kniha, resp. dialóg je rozdelený na 20. kapitol plus príloha. V každej kapitole Gerhard Padderatze odpovedá na otázky svojej spolucestujúcej z pohľadu biblie. V každej kapitole preto nájdeme odvolávky na biblické verše, ktoré hovoria k danej téme.

V druhej polovici tejto knihy môžeme z odpovedí pani Neumannovej vycítiť známu frázu – „nevedomosť zabíja“ keď často konštatuje, že veľa vecí o Bohu nevedela. No aj napriek odpovediam z biblie nie je pre ňu hneď všetko jednoznačné. Často čítame vety ako – „ešte som tomu celkom neporozumela“ po čom nasledujú opäť otázky. Je ich toľko, že máme pocit, že sa spýtala na každú otázku, niekedy aj na tú „našu.“ Aj týmto spôsobom táto kniha v spolupráci s bibliou vrhá viac svetla na málo zrozumiteľné texty z biblie.

Celý dialóg však nie je len systémom otázok a odpovedí. Rozhovor je poprepletaný osobnými skúsenosťami zo života s Bohom. Ako dopadol tento rozhovor po osemhodinovom lete do Franfurktu? Dotkol sa Boh srdca pani Neumannovej? To sa dozvedáme na konci knihy. icon

Hodnotenie: ******
- Váš prehliadač nepodporuje jazyk JavaScript a preto nie je možné zobraziť príspevky.
O knihe
Autor: Gerhard Padderatz
Strán: 152
Rozmer: 20,6 x 13,6
Väzba: brožovaná
Jazyk: český
Vydavateľstvo: Maranatha
Rok vydania: 2008

Objednať titul
Iné tituly
GÉNIOVIA A HRDINOVIA GÉNIOVIA A HRDINOVIA

Pokračovanie úspešnej knihy Hrdinovia a Géniovia. Kniha čitateľovi prináša ďalšie portréty slávnych svetových historických osobností od rôznych autorov. Obidve knihy nám chcú odovzdať posolstvo minulosti a nastaviť zrkadlo, v ktorom môžeme objaviť odraz vlastnej hodnoty.
viacerí autori
Nekonečná milosť Nekonečná milosť

Boh. Aký vlastne je? Neškodný a roztomilý starček sediaci na plávajúcom obláčiku Jeana Effela? Rozhnevaný vodca Izraela sršiaci oheň a síru zo Sinaja? Milosrdný Ježišov Otec odpúšťajúci aj tým najväčším „hriešnikom“? Nemohúci židovský Jahve, ktorý odvracia zrak od svojich detí pochodujúcich do plynových komôr...?
Dwight Nelson
Útek k Bohu Útek k Bohu

Jim a Sally Hohnbergerovci boli mladí a vzdelaní majitelia prosperujúcej firmy. Vlastnili nehnuteľnosti, drahé autá a v cirkvi mali významné postavenie. Mali úspech, ale Jim nemal pokoj vo svojom srdci. Rozhodli sa preto všetko predať a presťahovať sa do divokej prírody, aby hľadali Enochovu skúsenosť. To čo našli, zmenilo trvalo ich životy...
Jim Hohnberger
CHERI ZÁZRAK Z ULICE CHERI ZÁZRAK Z ULICE

Sedela v luxusnej reštaurácii. Na stole pred ňou ležalo 86 tisíc dolárov a 2,8 kg čistého kokaínu. Bola presvedčená, že sa pre ňu predsa len začínajú lepšie časy. Konečne ju bude mať niekto rád. Tento úžasný muž jej pomôže začať nový život. Už nebude musieť nazývať svojím domovom ošarpané byty narkomanov, staré autá a erotické nočné bary. Za posledných desať rokov ich bolo viac než dosť. Už tisíckrát zistila, že láska je len slovo, ktoré muži používajú, aby od takých, ako je ona, dostali čo chcú. Môže to byť ešte niekedy inak? Už o niekoľko hodín sa jej ten „úžasný muž" so zbraňou v ruke vyhrážal zabitím, ak nenájde jeho peniaze.
Cheri Ann Petersová
HRDINOVIA A GÉNIOVIA HRDINOVIA A GÉNIOVIA

Veľké mená minulosti a súčasnosti nás priťahujú. Sledujeme stopy týchto osobností, zbierame ich múdre výroky, čítame o ich uvažovaní, mimoriadnych výkonoch a činoch, o rozhodujúcich či krízových situáciách ich života, o dobe, v ktorej žili...
viacerí autori
© 2010 bibliaaty.sk
Načítavanie...