Téma:

piť či nepiť to je otázka

Zobraziť: Zoradiť:
l 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... r
Autor: priatel
6034
Príspevok sa načítava...

nemyl si osobu s clovekom.ani satan nie je clovek,je snad sila?


Chcem reagovať...
Pridané: 22:34 17.07 2011 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6038
img
icon Neregistrovaný
Autor: priatel
6035
Príspevok sa načítava...

a pokoj Bozi,ktory prevysuje kazdy rozum,bude hajit vase srdcia a mysle v Kristu Jezisi.Pan s tebou.


Chcem reagovať...
Pridané: 22:50 17.07 2011 Nedeľa
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6038
Príspevok sa načítava...

  priateľ môj, Boh ma meno, Syn ma meno.Dokáž podla Písma Svätého ,že kde je napísane že duch svätý je osoba.)
   priateľ môj: Satan je Bohom tochto sveta,duchovná osoba.  icon


Chcem reagovať...
Pridané: 10:10 19.07 2011 Utorok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6042
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6039
Príspevok sa načítava...

priateľ môj: čo počuje a čo  hovoril duch svätý.  icon


Chcem reagovať...
Pridané: 10:15 19.07 2011 Utorok
******
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: priatel
6042
Príspevok sa načítava...

krstiac ich v meno Otca,Syna a Svateho Ducha      -         nevedel som,ze okrem trojjedineho Boha ma este tento svet aj dalsieho boha     -        mas meno,ze zijes a si mrtvy         -           Boh ma moc vsetko zmenit ak ho nechas          Pan s tebou                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                    


Chcem reagovať...
Pridané: 22:01 19.07 2011 Utorok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6044
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6044
Príspevok sa načítava...

IN GOD WE TRUST


Chcem reagovať...
Pridané: 15:16 20.07 2011 Streda
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6871
img
icon Neregistrovaný
Autor: Jožko
6871
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatan. Dlho som nebol na týchto stránkach, ale teraz, keď som na ne vyšiel a prečítal si Tvoje argumenty proti Božstvu Ježiša Krista, rád by som sa Ťa opýtal - čo povieš na Hebrejom1,10   A: "Ó, Pane , ty si na začiatku položil základy zeme a nebesia sú dielom tvojich rúk."  (Žalmy 102:25) . Prečítaj si celú prvú kap. Židom. Tam vkláda autor listu Židom do úst Boha Otca slova k Bohu Synovi z Žalmu 102,25. Prečo v preklade nového sveta nieje v Židom 1,10 napísané Jehova, ty si na počiatku položil základy zeme,... ? Je to text zo SZ a v PNS sa píše meno Božie na mnohých miestach aj keby sa tam písať nemuselo. A zrazu je tu citovaný starozákonný text a hľa - prekladatelia PNS napísali Pane. Keby si nemal čas čítať Židom 1. kapitolu (alebo iný čitateľ), tak napoviem. Keby to tam bolo ako by čitateľ PNS správne očakával  A: "Ó, Jehova , ty si na začiatku položil základy zeme a nebesia sú dielom tvojich rúk." , bolo by jasné, že Boh Otec označil Syna Ježiša Krista ako Jehovu. Potom by bolo jasné, že Jehova zo SZ je vlastne Ježiš Kristus z NZ a to by bolo ideologicky pre vedenie Svedkov J. neprípustné. Takže v celom PNS sa píše Jehova, len v Židom 1,10 Pane. Dosť tendenčné. No a naviac, hoci váš preklad nového sveta píše u Jana 1,1 Na počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo bohom s malým "b" a namiesto Boh na konci verša napíše bohom, je aj tak jasné, že evanjelista myslel v oboch prípadoch na toho istého Boha. Je to totiž ten istý evanjelista Ján, ktorý na konci svojej knihy píše text Jan 20,28 Tomáš mu odpovedal a riekol: "Môj Pane a môj Bože". Pan Ježiš mu to nevyvracia, ale vytýka mu neveru. Dobre čítaj. Evanjelista píše, že Tomáš mu odpovedal a riekol. To znamená, že vedel čo hovoril. Naviac je v PNS toto miesto, podobne ako Ján 1,1 zle preložené. Posledné slovo u Jána 1,1 má byť Boh. A u Jána 20,28 má byť Môj Pán a Môj Boh. Na tomto mieste je gréčtina jasná. Neviem prečo niekto v záujme ideologie znásilňuje gréčtinu a robí z ev.Jána niekoho iného, ako zastancu Božstva Ježiša Krista (Ján 8,24.58; Ján 18,5.6).
Ďalej - k osobe Ducha sv. - Rim 8,26 Takisto prichádza aj duch na pomoc našej slabosti, lebo nevieme, o čo by sme sa mali modliť tak, ako to potrebujeme, ale sam duch sa nás zastáva s nevysloviteľným stenaním. Čo Ty na to Jonatán? Bol Duch sv. osoba? A keď Ježiš Kristus sľúbil podľa Jana 16,13.14 Ale keď príde ten duch pravdy, uvedie vás do každej pravdy, lebo nebude hovoriť sám od seba, ale bude hovoriť to, čo počuje, a bude vám oznamovať budúce veci. Ten ma oslávi, lebo prijme z toho, čo je moje a oznámi vám to.  Pan Ježiš tu hovorí o Duchu sv. ako o tom, kto uvádza do pravdy a oznamuje budúce veci. Ako to chceš "natiahnúť" iba na silu? Nepoznám silu, ktorá oznamuje minulé alebo súčasné veci. Takže podľa Teba sila a nie osoba oznamuje budúce veci? Ježiš Kristus podobne hovorí o svojom vzťahu s Bohom Otcom: Jan 14,10 Neveríš, že som v spojení s Otcom a že Otec je v spojení so mnou? To, čo vám hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý je v spojení so mnou, koná svoje skutky. Je to veľmi podobné. Snáď nechceš povedať, že Pan Ježiš Kristus bola iba dajaká sila. Naopak. Ježiš Kristus tu hovorí o svojom tesnom prepojení s Otcom. Takom tesnom, že je vlastne jedno, či je na zemi Otec alebo Syn, lebo obaja sa správajú rovnako. Sú jedno: Ján 14,8.9 Filip mu povedal: "Pane, ukáž nám Otca, a to nám stačí" Ježiš mu povedal:"Taký dlhý čas som bol s vami, a predsa si ma, Filip, nespoznal? Kto videl mňa, videl [aj] Otca. Akoto, že hovoríš ´ukáž nám Otca´? Takže učedník Filip a svedkovia J. nevedia, že Otec a Syn sú jedno. 


Chcem reagovať...
Pridané: 22:15 10.12 2011 Sobota
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6877, 6878
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6877
Príspevok sa načítava...

ahoj,Jožko otom som písal v mojich príspevkoch. Nájdi si ich prečítaj iste to pochopíš. Boh je Jehova Syn Boži je Ježiš Kristus
a duch svätý je sila a moc nášho stvoriteĺa Boha Jehovu. 


Chcem reagovať...
Pridané: 18:23 11.12 2011 Nedeľa
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6878
Príspevok sa načítava...

ahoj ,Jožko. ZID 1,10 Preto je to napísane takto ,lebo Boh Jehova, keď tvoril zem bol tam aj Ježiš Kristus a tvorili zem spolu. Preto je tam napísane-: A:"O.Pane ,ty si na začiatku ,,,,,atď. Pri stvorení človeka tiež bol Ježiš Kristus pritomny. 1MOJ 1,26-28 Keby nebol prítomný Ježiš Kristus, nebolo by napísane: -učiňme človeka na svoj obraz. Pteto je napísane aj to ,že na počiatku bolo slovo Ježiš Kristus On od stvorenia bol pritomny ako slovo. Ján ďalej o Ježišovi píše ako o svetle   JN 9,11 Preto Ján píše  a prorokuje o Ježišovi,že do svojho vlastného prišiel a , Jeho vlastní Ho netriali. Tým sú myslený Židia. Lebo Ježiš sa narodil ako židovské dieťa. Duch svätý je činná Božia sila , nie je to žiadna osoba,kde sa v Biblii píše ,že duch svätý je osoba?  
JN 14,8-9 čo sa tíka tohto verša je to jednoduché. Ježiš Filipovi preto takto odpovedal ,lebo On prišiel svedčiť o Bohu ,ako mu mal ukázať Boha ,keď Boha nikto nikdy nevidel,len Syn Ježiš Kristus. icon icon


Chcem reagovať...
Pridané: 18:30 11.12 2011 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6881, 6883, 6890
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: priatel
6881
Príspevok sa načítava...

jonatan-priatelu,reagujem nie koli tomu aby sme mali za kazdu cenu pravdu,ale preto-ze ti ide o ŽIVOT!zahod vsetky teologie za hlavu a popros Pána a On ti   urcite zjavi pravdu,lebo On-BOH hovorí: JN 8,24-25 -...lebo ak neuverite,ze JA SOM,umriete v hriechoch,to nie je otazka spravneho vykladu ,alebo teologie,to je otazka ŽIVOTA a SMRTI kazdeho cloveka a niet ziadneho ineho vitaza a ziadneho ineho mena-osoby-BOHA,ktori by ta mohol uviest do vecneho zivota okrem nasho PANA JEŽIŠA KRISTA-BOHA STVORITEĽA VYKUPITEĽA a SPASITEĽA ,jemu bud vdaka chvala a slava naveky AMEN. PS:satan sa nas vsetkych/ludi/snazi oddelit od NEHO-aj teba a vie preco-s uprimnym srdcom to zistis aj ty . Pán s tebou.


Chcem reagovať...
Pridané: 19:50 11.12 2011 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6884
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: Dusan82
6883
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatan

priatel má pravdu. už je to aj zbytočné sa naťahovať. Mne aj keby som chcel pochopiť to čo píšeš, no proste nedokážem.  čo je na tom tak zložité? Ako môžeš mať dvoch Pánov? Už predtým som sa ťa pýtal, ktorý je u teba väčší a ty si mi neodpovedal, len si vytiahol nejaký verš. 
Ja sa teba jonatan pýtam, ktorý je v tvojich očiach, v tvojom srdci väčší? Ktorému slúžiš? Ktorého uctievaš? Pána Boha, alebo Pána Ježiša? Lebo u teba ak to chápem sú dvaja, tak ktorý? Máš dvoch Pánov?
Nepýtam sa ťa to preto aby som ťa presvedčil, lebo to je asi aj zbytočné, ale nechápem to v tomto čo sa ťa aj pýtam. Vysvetli mi to prosím.


Chcem reagovať...
Pridané: 20:37 11.12 2011 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6887
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6884
Príspevok sa načítava...

ahoj,priateľ. Neviem čo tým chceš povedať, že mi ide o život. Preto ,že hovorím Boh ma meno , ,JHVH. . Boh sam oznámil svoje meno už Abrahámovi , Izákovi, Jakobovi 1MOJ 17,1-8 Božie meno v Hebrejských písmach a v Kresťanských gréckych písmach V skutočnosti sa jeho meno vyskytuje v hebrejskom texte 6 828-krát. Ježiš Kristus ,keď sa Ho spítali ,ako sa máju modliť
tiež upozornil ich na Božie meno MAT 6,7-13 To čo spomínaš v JN 8,24:25 Povedal Ježiš,keď sa Židia hádali o jeho božstve.
Preto je tam aj napísane božstvo s málim ,,b,, ,lebo On sa nepokladal za Boha . Židia neverili ,že On je Boži Syn a neveria ani dodnes. Preto im povedal toto   JN 8,26-27   Preto Ježiš Kristus nie je Stvoriteľ, ale Spasiteľ a Vykupiteľ. A to je rozdiel sú to dva odlišne osoby. Preto Ježiš povedal.(.. ..že ja som a nič nečiním sám od seba, ale hovorím,ako ma Otec naučil.
  JN 8,37-39 alebo  JN 8,54-55 Preto aj povedal Ježiš. Ja a Otec jedno sme. Tým myslel ,že On a Otec sú jednej mysle. Preto ho Židia chceli ukameňovať. Tu je vidno ,že Sú to dva odlišne osoby....Ježiš im povedal aj toto. JN 14,28
Tak priateľ môj posúď slova Pána Ježiša Krista. icon icon


Chcem reagovať...
Pridané: 15:43 12.12 2011 Pondelok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6889
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6887
Príspevok sa načítava...

ahoj Dušan82  Ja nemám dvoch Pánov. Boh JHVH je stvoriteľ všetkého On stvoril aj Syna aj anjelov....atď. On je môj Boh J emu slúžim k nemu sa modlím , prosím, ďakujem všetko skrz Ježiša Krista nášho vykupiteľa. Ježiš Kristus je Syn ktorý prišiel na svet, aby vykúpil svet od dedičného hriechu a ,,hlásal Kráľovstvo nebeské,. Kráľovstvo nebeské je Božia vláda na čele s Ježišom Kristom, ktorá čoskoro zavládne nad zemou. To musíš pochopiť ,tomu mame veriť. Nie,kto je v mojich očiach a v srdci väčší.Ja by som chcel žiť v Božom kráľovstve. Ktoré bude tu na zemi , ktoré nám sľuboval náš Boh JHVH. Alebo si myslíš ,že Božie Kráľovstvo bude ,len na nebi ? Ako si to vysvetľuješ Ty ?.


Chcem reagovať...
Pridané: 17:04 12.12 2011 Pondelok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6894
img
icon Neregistrovaný
Autor: priatel
6889
Príspevok sa načítava...

ahoj jonatan.moja posledna reakcia na tuto temu,nakolko bez Pána Ježiša nemozem nic cinit-je to v Jeho rukach:ani vo sne by ma nenapadlo posudzovat slova Pána Ježiša,lebo 1KOR 2,10-16 a JN 12,48-48 -preto ti ide o život! Pane Ježišu , prosim-oslav sa v nasich zivotoch-aj v jonatanovom.Pokoj s  tebou-jonatan icon


Chcem reagovať...
Pridané: 21:28 12.12 2011 Pondelok
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: Jožko
6890
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatán. Nereagoval si na Tomášov výrok "Môj Pán a môj Boh. Ale ide mi o to ako sa pozeráš na Ježiša Krista. Niektorí ľudia zo spoločnosti svedkov J. nechcú, aby som sa pred diskúsiou s nimi modlil, pretože keď sa modlím k Ježišovi Kristovi, vraj prestupujem 2. prikázanie, pretože Pán Ježiš je stvorená bytosť.  Myslíš si tiež, že JK je stvorená bytosť a že sa mu nesmie nikto klaňať, ani sa k nemu modliť. To je ten najväčší problém. Môže byť JK uctievaný ako Boh? jožko


Chcem reagovať...
Pridané: 21:31 14.12 2011 Streda
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6891
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6891
Príspevok sa načítava...

ahoj Jožko. Ježiš Kristus je Prvorodený zo všetkých stvorení ,potom boli stvorení Anjeli.,,,,,,,,,atď .Ked sa  modlíš, modli sa takto: Povedal Ježiš Kristus. MAT 6,6-13   Ježiš Kristus nie je Boh , je sprostredkovateľ medzi svojim a našim Otcom nebeským.
Bohom JHVH .Povedal aj toto: MAT 7,21 To čo tvrdý Katolícka a iné cirkvi, že Boh sa vtelil- ......atď.  Je to ich výmysel. Preto vymysleli Trojicu , aby zavadzali veriacich. Nikde v Svätom Písma sa nespomína Trojica. Kňazi to nevysvetlia,lebo nevedia. Pápež to zaviedol a nikto nesmie byť väčší než Pápež. Ale ,keď sa Pápež myli? ‘ Mnohí sa nazdávajú, že bola formulovaná na Nicejskom koncile v roku 325 n. l.
No nie je to celkom tak. Nicejský koncil vyhlásil, že Kristus je tej istej podstaty ako Boh, čím bol položený základ pre neskoršiu trinitársku teológiu. Nezaviedol však trojicu, pretože na koncile sa nič nehovorilo o  svätom duchu ako o tretej osobe trojjediného Božstva.
Akú úlohu zohral v Nicei Konštantín
PO MNOHÉ roky narážala rozvíjajúca sa myšlienka, že Ježiš je Boh, na veľký odpor opierajúci sa o Bibliu. Rímsky cisár Konštantín v snahe vyriešiť spor zvolal všetkých biskupov do Nicey. Z celého ich počtu sa dostavil len zlomok, okolo tristo biskupov.
Konštantín nebol kresťan. Údajne sa neskôr obrátil, ale pokrstený bol až na smrteľnej posteli.
Henry Chadwick v knihe Raná cirkev (angl.) o ňom hovorí: „ Konštantín, tak ako jeho otec, uctieval neporazené slnko . . . jeho obrátenie by sa nemalo vysvetľovať ako vnútorná skúsenosť milosti. Bola to záležitosť vojenská. Nikdy veľmi jasne nechápal kresťanské učenie, ale bol presvedčený, že víťazstvo v boji je darom od Boha kresťanov.“
Akú úlohu zohral tento nepokrstený cisár na Nicejskom koncile? Encyclopaedia Britannica hovorí: „Konštantín sám predsedal, aktívne riadil rokovania a osobne navrhol . . . rozhodujúcu formuláciu vyjadrujúcu vzťah Krista k Bohu vo vyznaní, ktoré vyšlo z koncilu, ‚jednej podstaty s Otcom‘ . . . Biskupi, zastrašení cisárom, s výnimkou dvoch, vyznanie viery podpísali, mnohí z nich veľmi proti vlastnému presvedčeniu.“
Ako vidno, Konštantínova úloha bola rozhodujúca. Po dvoch mesiacoch zúrivej náboženskej debaty tento pohanský politik zasiahol a rozhodol v prospech tých, ktorí hovorili, že Ježiš je Boh. Ale prečo? Iste nie z biblického presvedčenia. „Konštantín v zásade vôbec nerozumel otázkam, ktoré si kládla grécka teológia,“ hovoria Krátke dejiny kresťanského učenia (angl.). Čomu však rozumel, bolo to, že náboženský rozkol ohrozuje jeho ríšu, a chcel upevniť svoje panstvo.
Nikto z biskupov, ktorí boli v Nicei, však nepresadzoval trojicu. Rozhodli len o povahe Ježiša, nie však o úlohe svätého ducha. Ak bola trojica jasnou biblickou pravdou, či ju vtedy nemali navrhnúť?
Ďalší vývoj

PO NICEI
po celé desaťročia pokračovali debaty na túto tému. Tí, ktorí verili, že Ježiš nie je rovný Bohu, sa na čas znovu dostali do priazne. No neskôr cisár Teodózius rozhodol proti nim. Zaviedol vyznanie Nicejského koncilu ako normu pre svoju ríšu a v roku 381 n. l. zvolal Konstantinopolský koncil, aby upresnil jeho formuláciu.
Koncil sa zhodol, že svätý duch má byť postavený na tú istú úroveň ako Boh a Kristus. Po prvý raz sa začala objavovať trojica kresťanstva.
Ale ani po Konstantinopolskom koncile sa trojica nestala všeobecne prijímaným vyznaním. Mnohí boli proti nej, a dosiahli tým to, že boli násilným spôsobom prenasledovaní. Až v neskorších storočiach bola trojica formulovaná do ustálených vyznaní. — The Encyclopedia Americana poznamenáva: „Plný rozvoj trinitárstva nastal na Západe, v stredovekej scholastike, keď sa objavil pokus o výklad v pojmoch filozofie a psychológie.“
Atanaziánske vyznanie
TROJICA
bola plnšie definovaná v atanaziánskom vyznaní. Atanázius bol duchovný, ktorý v Nicei podporil Konštantína. V yznanie, ktoré nesie jeho meno, vyhlasuje: „Uctievame jedného Boha v trojici . . . Otec je Boh, Syn je Boh a Svätý Duch je Boh; a predsa to nie sú traja bohovia, ale jeden Boh.“
Dobre informovaní učenci sa však zhodujú, že Atanázius toto vyznanie nezložil. The New Encyclopaedia Britannica poznamenáva: „Východnej cirkvi bolo vyznanie neznáme až do 12. storočia. Od 17. storočia sa učenci všeobecne zhodujú v tom, že atanaziánske vyznanie nenapísal Atanázius (zomrel r. 373), ale bolo pravdepodobne zložené v južnom Francúzsku počas 5. storočia . . . Vyznanie, zdá sa, malo vplyv predovšetkým v južnom Francúzsku a v Španielsku v 6. a 7. storočí. V 9. storočí sa používalo v cirkevnej liturgii v Nemecku a o čosi neskôr v Ríme.


Chcem reagovať...
Pridané: 17:53 15.12 2011 Štvrtok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6895, 6896
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor:
6894
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatan

Takže vlastne neuznávaš Pána Ježiša za svojho Pána?
Prečo sa mu ľudia klaňali? Prečo sa mu poklonil aj Tomaš a poveal to čo povedal? Veď je jasne napísané, že sa nesmieme nikomu klaňať a nie len telesne, ale aj duchovne nesmieme nikoho uznávať ako len a iba Pána Boha, Stvoriteľa všetkého a Spasiteľa.

Vysvetli mi tento verš: FIL 2,10 FIL 2,11 , ale to potom oponuje tomuto veršu  IZ 45,23 . Tak teraz komu? Pánovi Ježišovi? Alebo Pánovi Bohu? Ktorého máme uznávať za svojho Pána a klaniať sa MU?

Ďalej mi prosím ťa vysvetli aj tento podotýkam jeden z mnohých veršov:   HOZ 13,4 tak teraz kto je Spasiteľ? Lebo Pán tu hovorí že nie je iný Spasiteľ okrem neho a niet nikoho iného okrem Neho samého!  IZ 45,22

Už v starom zákone je plno veršov o tom kto je Spasiteľ a kto príde Spasiť túto zem. Mám ti ich tu vypísať? Ja by som totiž veľmi rád chcel vysvetliť ich od teba. 


Mimochodom, nie veľmi rád by som začínal o tom čo si nadhodil o tejto tu zemi. Lebo táto zem bude zničená! Kde je prosím ťa napísané že nebo bude tu na zemi? 


Chcem reagovať...
Pridané: 23:40 15.12 2011 Štvrtok
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: Jožko
6895
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatan. Neodpovedal si mi na otázku: Môžem uctievať Ježiša Krista, modliť sa k nemu? Veď, keď "padali ľudia k jeho nohám", nevytýkal im to - Luk 8,47 . Anjeli nechceli pripustiť, aby pred nimi padali ľudia na zem. Zj 19,10


Chcem reagovať...
Pridané: 23:55 15.12 2011 Štvrtok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6900, 6917, 6918
img
icon Neregistrovaný
Autor: tomasp
6896
Príspevok sa načítava...

Mam k tomu prispevku par dolezitych vyhrad. Konkretne: Britannica hovori o koncile tu: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/413817/Council-of-Nicaea a v odkazoch sa da precitat aj o dalsich temach suvisiacich s Konstantinom ci Trojicou atd. Nikde som nenasiel odpoved, ktoru citujes ako odpoved na otazku: "Akú úlohu zohral tento nepokrstený cisár na Nicejskom koncile?" Mozes tam (na vyssie uvedenej stranke) najst akurat toto: "It was called by the emperor Constantine I, an unbaptized catechumen, or neophyte, who presided over the opening session and took part in the discussions." = ze bola nim zvolana, predsedal jej a bol zucastneny diskusie (nic viac, nic menej)! Preto slova "aktívne riadil rokovania a osobne navrhol" su nepravdive. Rovnako ako slova "Biskupi, zastrašení cisárom, s výnimkou dvoch, vyznanie viery podpísali, mnohí z nich veľmi proti vlastnému presvedčeniu". Tieto vety sa tam nenachadzaju! Mozes si to overit... (fakt je akurat to, ze to 2 nepodpisali)

Odporucam Ti vsak precitat si vetu hned za tym (z vyssie uvedenej stranky): "..., a heresy first proposed by Arius of Alexandria that affirmed that Christ is not divine but a created being." Hereza, ze Kristus nie je bozskym bytim, ale je bytim stvorenym bola PRVYKRAT(!) predlozena Ariusom... Dovtedy sa vseobecne chapalo to, co je dnes kazdemu krestanovi zrejme, ze Jezis je nestvoreny Boh!

Citacia z Britannicy na konci Tvojho prispevku je spravna, da sa najst tu: http://www.britannica.com/EBchecked/topic/40585/Athanasian-Creed. K tomuto citacne vyhrady nemam.

Obavam sa, ze napriek tomu, ze som Ta upozornil na tendecne manipulovany preklad (ktory pravdepodobne preberas z nejakeho casopisu ci knihy), ze si najdes cestu ako stale verit niecomu, co je vyslovenym klamstvom! Tak snad casom sa Ti otvoria oci a uvidis veci aj z ineho pohladu. Raz, ked sa rozhodnes hladat pravdu a nie slepo verit to, co Ti falosne vstepuju ini. Prajem Ti to - pre Teba sameho.


Chcem reagovať...
Pridané: 00:19 16.12 2011 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 6899, 6901
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
6899
Príspevok sa načítava...

ahoj, Prvý nicejský koncil - prvý http://sk.wikipedia.org/wiki/Ekumenick%C3%BD_koncil http://sk.wikipedia.org/wiki/Kres%C5%A5anstvo - bol zvolaný r. http://sk.wikipedia.org/wiki/325 do Nicei (Malá Azia) a predsedal mu http://sk.wikipedia.org/wiki/Kon%C5%A1tant%C3%ADn_I._Ve%C4%BEk%C3%BD aj keď nebol ešte kresťanom. Koncil odsúdil herézu http://sk.wikipedia.org/wiki/Arianizmus . Hlavnou témou bola otázka prirodzenosti http://sk.wikipedia.org/wiki/Je%C5%BEi%C5%A1_Kristus a jeho vzťahu k http://sk.wikipedia.org/wiki/Boh_Otec . Konkrétne, či Ježišova prirodzenosť (po grécky οὐσία - úsia ) je podobná ( homoioúsios - gr. όμοιος = podobný), alebo rovnaká ( homoúsios ) ako Otcova . Koncil zároveň prijal v prvej redakcii http://sk.wikipedia.org/w/index.php?title=Symbol_viery&action=edit&redlink=1 záväzný pre všetkých kresťanov, ktorý potvrdzoval, že Ježiš je „jednej podstaty s Otcom“ (homoúsios). Tento symbol sa stal základom nicejsko-carihradského vyznania viery. Encyklopédia náboženstva (angl.) pripúšťa: „V súčasnosti sa teológovia zhodujú v tom, že hebrejská Biblia neobsahuje náuku o trojici.“ Aj Nová katolícka encyklopédia hovorí: „S[tarý] Z[ákon] nepodáva náuku o Svätej trojici.“
Podobne i jezuita Edmund Fortman priznáva vo svojej knihe Trojjediný Boh (angl.): „Starý zákon . . . nám výslovne nehovorí nič ani z neho nevyplýva nič o trojjedinom Bohu, ktorý je Otec, Syn a Svätý Duch . . . Nie sú žiadne dôkazy, že by ktorýkoľvek svätý pisateľ čo i len tušil niečo o existencii [trojice] v Božstve . . . Už len vidieť v [„Starom Zákone“] . . . náznaky alebo predznamenania či ‚ skryté znamenia‘ trojice osôb znamená ísť nad to, čo napísali a zamýšľali svätí pisatelia .
Skúmanie Hebrejských písiem potvrdí tieto výroky. Teda v prvých tridsiatich deviatich knihách Biblie, ktoré tvoria písaný kánon inšpirovaných Hebrejských písiem, niet žiadneho jasného učenia o trojici. ,,,,,Čo učili prednicejskí Otcovia,,,,
PREDNICEJSKÍ Otcovia boli uznávaní ako rozhodujúci náboženskí učitelia v raných storočiach po narodení Krista.
 ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// //////////////////////////////////////////////////////////
Justín Mučeník, ktorý zomrel okolo roku 165 n. l., nazýval predľudského Ježiša stvoreným anjelom, ktorý je „iný než Boh, ktorý stvoril všetky veci“. Povedal, že Ježiš bol nižší než Boh a „nikdy nerobil nič iné, len čo Stvoriteľ . .enú od Boha a bol nižší než Boh. Vysvetľoval, že Ježiš nie je rovný „Jednému pravému a jedinému Bohu“, ktorý je „zvrchovaný nad všetkým a okrem neho nie je nijaký iný.“
Kliment Alexandrijský, ktorý zomrel okolo roku 215 n. l., nazval Boha „nestvoreným a nezničiteľným a jediným pravým Bohom“. Povedal, že Syn „je hneď po jedinom všemohúcom Otcovi“, ale nie je mu rovný.
Tertulián, ktorý zomrel okolo roku 230 n. l., učil o Božej zvrchovanosti. Poznamenal: „Otec sa líši od Syna (iného), lebo je väčší; tak ako ten, kto plodí, sa líši od toho, ktorého splodil; ten, kto posiela, sa líši od toho, kto bol poslaný.“ Povedal tiež: „Bol čas, keď Syn nebol . . . Pred všetkým bol Boh sám.“
Hippolytos, ktorý zomrel okolo roku 235 n. l., povedal, že Boh je „jeden Boh, prvý a jediný, Pôvodca a Pán všetkého“, ktorý „nemal pri sebe nič rovnako staré . . . Ale bol Jeden, sám osebe, a keďže chcel, povolal do bytia to, čo predtým žiadne bytie nemalo,“ napríklad stvoreného predľudského Ježiša.
Origenes, ktorý zomrel okolo roku 250 n. l., povedal, že „Otec a Syn sú dve podstaty . . . dve veci, pokiaľ ide o ich súcno“ a že „v porovnaní s Otcom je [Syn] veľmi malé svetlo.“
Alvan Lamson v Cirkvi prvých troch storočí zhŕňa historické dôkazy takto: „Súčasná populárna náuka o trojici . . . nečerpá žiadnu oporu v jazyku Justína [Mučeníka]: a tento postreh možno rozšíriť na všetkých prednicejských Otcov, na všetkých kresťanských pisateľov prvých troch storočí po narodení Krista. Pravda, hovoria o Otcovi, Synovi a . . . svätom Duchu, ale nie ako o sebe rovných, nie ako o jednej podstate, nie ako o Troch v Jednom v akomkoľvek zmysle, ktorý teraz pripúšťajú trinitári. Opak je pravda.


Zo svedectva Biblie i dejín je teda zrejmé, že trojica bola neznáma v biblických časoch i niekoľko storočí potom

Nie sú žiadne dôkazy, že by ktorýkoľvek svätý pisateľ čo i len tušil niečo o existencii [trojice] v Božstve.“ — Trojjed icon


Chcem reagovať...
Pridané: 15:46 16.12 2011 Piatok
******
img
icon Neregistrovaný
l 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... r
© 2010 bibliaaty.sk
Načítavanie...