Téma:

Skusa Boh človeka

Zobraziť: Zoradiť:
l 1 r
Autor: tuzba
9220

Ahoj prosím zaujimalo by má či Boh skusa človeka a prečo ho skusa ked všetko vie ked vie dopredu ako človek zareaguje
Ved Boh je vsemohuci tak prečo ho skusa? Môj názor nato je že Boh dopusta skúšky ale kvôli dobro človeka aby človek zistil
V akej duchovnej situacii sa nachádza,, píšte prosím vaše nazori zaujíma má to a pokial je možné položte to Bozim slovom
Dakujem.. 


Chcem reagovať...
Pridané: 01:52 01.06 2012 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 9602, 9888
img
icon Neregistrovaný
Autor: JezisovSvedok
9602
Príspevok sa načítava...

Tuzba 
Jezis prv nez bol pokusany od diabla bol plny Ducha Svateho
 Lk 4:1 A Ježiš, plný Svätého Ducha, navrátil sa od Jordána a za štyridsať dní bol vodený Duchom na púšti súc pokúšaný od diabla.
Ale ked sa Jezis vratil s pokusenia vratil sa v moci Ducha Svateho a vtedy sa zacala Jezisova sluzba v moci ked este predym nez Jezis nebol v moci tak diabol z neho nemal strach a nikto o Jezisovi nevedel ale nahle ako prisiel vytazne s pokusenia Jezis bol v moci Ducha Svateho a diabli to hned zbadali a triasli sa.Hned sa onom dozvedela cela okolna krajina 
  Lk 4:13 A keď dokončil diabol všetko pokúšanie, odišiel od neho - do času.14 A Ježiš sa navrátil v moci Ducha do Galilee, a rozniesol sa o ňom chýr po celej okolnej krajine.
Tak ze ak niekto chce zazit Boziu moc musi ist tou istou cestou ako Jezis cize cesta pokusenia,ale vytaztvo zneho je nase vytazstvo ktore prinesieme svetu.   Jak 1:12 Blahoslavený muž, ktorý znáša pokušenia, lebo keď bude zkúsený a dokáže sa, dostane korunu života, ktorú Pán zasľúbil tým, ktorí ho milujú. 2Pt 2:9 Pán vie vytrhnúť pobožných z pokušenia a nespravedlivých dochovať trestaných ku dňu súdu, Zjv 3:10 Preto, že si ostríhal slovo mojej trpezlivosti, i ja budem teba ostríhať a vytrhnem ťa z hodiny pokušenia, ktorá prijde na celý svet zkúsiť tých, ktorí bývajú na zemi.


Chcem reagovať...
Pridané: 23:09 06.01 2013 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 9604
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: crosbow
9604
Príspevok sa načítava...

icon


Chcem reagovať...
Pridané: 01:06 07.01 2013 Pondelok
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: PetrW
9888
Príspevok sa načítava...

Tuzba: Ahoj prosím zaujimalo by má či Boh skusa človeka a prečo ho skusa ked všetko vie ked vie dopredu ako človek zareaguje
Ved Boh je vsemohuci tak prečo ho skusa? Môj názor nato je že Boh dopusta skúšky ale kvôli dobro človeka aby človek zistil
V akej duchovnej situacii sa nachádza
 
--- 
 
PW: To je zajímavá otázka. Já osobně jse se s ní setkal nedávno v souvislosti v tématem Boží spravedlnosti a jistou odpověď jsem našel v jedné staré disertační práci (A. Sommer, Der Begriff der Versuchung im AT, 1935), která se zabývala skupinou slov v SZ popisující "zkoušení" potažmo "svádění".
 
(Pro ty, co to něchtějí číst dále: Bůh podle výše uvedené práce "zkouší", kdežto Satan "svádí". Pozdějších judaistických úvahách se setřel rozdil mezi ideou "zkoušení" a "výchovy" - došlo k prolnutí obou myšlenek rezultujících do úvah typických i pro křesťanství: zlo má "pedagogickou" hodnotu - umožňuje, abychom si vážili "dobra", viděli rozdíl mezi dobrým a zlým atd. apod.)
 
Podle Sommera souvisí "zkoušení" s aktem rozhodnutí pro víru. Charakteristickým momentem v SZ je to, že o zkoušce lidí od Boha se mluví jako o testování, zkoušení nějakého materiálu lidmi. Lidé jsou skrze výjimečné ztížení svých okolností vyzkoušeni na víře. "Aby se dozvěděl, zda..." - taková věta se několikrát objevuje ohledně nějakého cíleného zkoušejícího Božího skutku  (např. Dt 8,2; 13,4; 2 Chr 32,31; Soud 3,4). Pokud se takový cíl nevyskytuje, lze jej smysluplně doplnit (např. Ex 16,4; Soud 3,1; Ex 20,20; Gen 22,1). Toto biblické připodobnění vycházející ze vztahu člověk-zkoušená věc, však není důsledně aplikována. U zkoušek lidí od Boha jde zvláštní druh "testu": od rozhodování  mezi hříchem a vírou. To je nutné vzít v potaz, pokud čteme tyto pasáže vyjadřující se analogicky jako o zkoušce materiálů.
 
Je však nutné přihlédnout k dalším aspektů: jednou z vlastností materiálů je jeho účelnost - při zkoušce tedy zjišťujeme odolnost/vhodnost materiálů k danému účelu. Jednoduše: vždy je přítomný moment "k čemu". To však nenacházíme v žádném SZ-textu popisující zkoušení lidí. Analogie se zkouškou materiálu vykazuje v tomto ohledu mezeru.
 
Jiný důležitý aspekt ve zkoušení je, že se zkoušení je zjišťováno, zda zkoušený člověk uznává svoji závislost na Bohu a v tomto ohledu je tak také dotazován na svoji víru: jedinec stojí před rozhodnutím. Zkoušce a to je také důležité - jsou vystaveni jen věřící - jde tedy o zvláštní druh "zátěžového testu", který však pobíhá podle pro zkoušejícího, neznámé Boží vůle. Zkouška ma tedy charakter výzvy. V obráceném smyslu - zkoušení Boha lidmi, je zkouška negativizována (Dt 6,16; 9,22; Ex 17,2 atd.)
 
Dalším rysem biblického zkoušení je souvislost s pokořením (Dt 8,2.16; Kaz 3,18) a Boží milostí (Gen kap. 22). Pokořování a milost není formální rozpor: pokud Bůh jedince zkouší, tedy pokořuje, odkazuje ho na jeho správné místo, staví jej do správné pozice, takže mu prokazuje milost toho nejlepšího možného: mít nadále dobrý vztah k Bohu.
 
U zkoušení je vždy původce Bůh; je tedy ostře vymezen od svádění. Poměr mezi temito fenomény je následující: v takových situacích, kde je zbožný jedinec vystaven blízkosti hříchu, tak takové situace využívá Bůk ke zkoušce odolnosti proti hříchu tj. k vyzkoušení víry. To platí například ve známém vyprávění o prvnotním hříchu: had je se svými slovy svůdce, ale Bůh je se svým prvotním příkazem je zkoušející. Božím záměrem ve zkoušení (viz zejména Gen kap. 22 v příběhu o Izákovi) není svést člověka ke špatnosti, nechce zlo pro člověka - právě naopak: jde mu o vytříbení, výchovu. Nejde však o prvoplánovité tříbení nebo výchovu skrze zkoušku. Ve zkoušce od Boha je vše podřazeno rozhodnutí pro víru v Boha.
 
---
 
Výše uvedený text ovšem jen objasňuje dávné dějiny. To težší přichází: co považovat a zda vůbec, za zkoušku Boží v dnešní době? Existují takové individuální testy naší víry? Neo je to jen pouhá racionalizace věřících, kteří v tom nacházejí smysl jinak iracionálního zla?


Chcem reagovať...
Pridané: 19:55 08.04 2013 Pondelok
******
img
icon Neregistrovaný
l 1 r
© 2010 bibliaaty.sk
Načítavanie...