Téma:

Hriech

Zobraziť: Zoradiť:
l 1 2 3 r
Autor: Teenspirit26
2514

Čo je hriech?
Ako by ste definovali hriech?
Existujú nevedomé hriechy? - to by ma zaujímalo najviac  icon
Je hriech dedičný?
Čo je koreňom hriechu?
Je pravdivá definícia: "Hriech je vedomé a dobrovoľné prestúpenie Božieho zákona"? 


Chcem reagovať...
Pridané: 21:14 23.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2531, 2547, 14981
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2531
Príspevok sa načítava...

Ahoj,
 
tak to viem, ze hriech je vedome umyselne dobrovolne porusenie Bozieho prikazania.  Ale skusim sa este pozriet v jednej malej knizke o spytovani svedomia a potom ti este napisem lepsie.
 
Neviem presne ci existuju nevedome hriechy. Ale asi skor nie. Dolezite je, co ten akoze nevedomy hriech predchadzal.
Ak myslis, ze si zhresil pod vplyvom alkoholu, alebo nieco podobne, tak je to otazne, ci si si uvedomoval svoj skutok. Neviem, lebo ja nepijem a neviem, ci clovek dokaze robit usudky v takom stave. Ale ten stav predchadza udalost, ktora  je pricinou nasledneho hriechu. Ak si si predtym vypil, tak si  dovolil ten stav, ktory potom nastal nekontrolovane.
 
Ale hriech nebol asi ten skutok za tym, ale ten ktory bol pricinou naslednej situacie.  Zavaznost toho prveho skutku vsak moze byt zvysena svojim nasledkom. Ak si vypijes ale nic sa nestane lebo uz nikoho v ten den nestretnes a ides spat mozno nebude az tak velky hriech (ale neviem to naisto!). Ale ak si vypijes a vies, ze budes robit rozhodnutia, tak to bude zavazny hriech, hlavne ak prinesie este aj zavazne nasledky.  Ale to je len moj nazor.
 
Hriech dedicny je myslim ten, pred Krstom. Ten, ktory sme zdedili od Adama a Evy.  Ale Krstom sme od neho ocisteny a zaciname s cistymi kartami. Tak to viem ja.
 
Korenom hriechu je podla mna zly umysel.
 
Dobrovolnost je preto podstatna, lebo ak ta niekto nuti, aby si zhresil a ty si napriklad v ohrozeni zivota, tak to nebude hriech. Ale ak ma tvoje slobodne rozhodnutie na hriechu podiel, tak to robis uz dobrovolne.
 
Dolezite je tiez pestovat si svedomie. Uvedomovat si svoj hriech si vyzaduje poznat Boziu volu a nasledovat ju. Ale nechciet ju poznat je tiez len hriech.
 
 
 
 
 
 
 
 


Chcem reagovať...
Pridané: 17:28 26.05 2010 Streda
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2534
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: Teenspirit26
2534
Príspevok sa načítava...

Tá definícia, čo si napísala: hriech je vedomé úmyselné dobrovoľné porušenie Božieho prikázania platí aj pre neveriaceho človeka, či len pre veriaceho? Mne to pasuje k veriacemu človeku. Ale k neveriacemu veľmi nie. Môže neveriaci človek vedomé a úmyselne porušiť Božie prikázania? 

Myslel som skôr hriech, ktorý spáchaš, ale ty nevieš, že to je hriech. Nazval by som to nevedomosťou zákona. Zaujímalo by ma, či to ospravedlňuje veriaceho človeka. Určite poznáš poučku: "Nevedomosť zákona neospravedlňuje" - či sa to dá aplikovať aj do kresťanského života. Napr. ak sa modlím k Bohu a prosím Ho o odpustenie hriechov, či mám vyznávať aj hriech, o ktorom neviem že je hriech ale spáchal som ho (čo si tiež neuvedomujem). Možno ak by boli na tú vec nejaké super verše z Biblie tak by to bolo super.

Ešte by som rád reagoval k tej dobrovoľnosti čo si písala. Neviem či tomu rozumiem správne. Ak nie, oprav ma. Podľa teba, človek, ktorý je v ohrození života a nútia ho spáchať hriech, a on ho spácha, tak v tom prípade to hriech nie je? Pretože mu išlo o život? Uvediem príklad: Niekto na mňa miery zbraňou a vyhráža sa mi, že ak nepôjdem vylúpiť obchod tak ma zabije. Tak ja ho radšej vylúpim na ochranu svojho života. Nie je to hriech?

A posledná otázka. Ktorý hriech nevedie k smrti? 1JAN 5,16 Rád by som o tom vedel niečo viac.

Inak veľmi pekne ďakujem za odpoveď icon  






Chcem reagovať...
Pridané: 20:59 27.05 2010 Štvrtok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2538, 2539, 2540
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2538
Príspevok sa načítava...

Ahoj Teenspirit,
 
tak som tu.
 
Vyklad budem cerpat z jednej malinkej knizocky "Spytovanie svedomia pre mladych" ISBN 80-88998-26-23
 
 
"Kazde zlo mozno spravne pochopit a zhodnotit iba v jeho vztahu k Bohu. Az slobodne rozhodnutie pre zlo je hriechom."
Hriech je slobodne odmietnutie Boha, ktory je zvrchovanym cielom ludskeho zivota, a priputanie sa k nejakemu casnemu dobru, ktoremu dame PREDNOST pred Bohom. Hriech je priamym alebo nepriamym odmietnutim Bozieho zakona, ktory zarucuje poriadok v stvoreni.
Hriechom sa narusa nielen vztah k Bohu, ale aj k Cirkvi a k LUDOM, s KTORYMI TVORIME TAJOMNE KRISTOVO TELO.
Hriechom sa UZATVARAME DO SVOJHO SEBECTVA, a tym sa doslovne izolujeme od nasich bliznych.
Bozie prikazy a zakazy su vnutorne smernice, ktorymi sa ma riadit telesny a duchovny vyvoj cloveka, aby mohol dosiahnut prave stastie a vecny zivot v nebi.
 
Mnohi z nas nemaju jasnu predstavu ako rozlisit vsetdny hriech od tazkeho - smrtelneho hriechu.
 
KKC 1874
Spachat smrtelny hriech znamena uvazene, to jest vedome a dobrovolne zvolit vec, ktora sa vazne protivi Boziemu zakonu a poslednemu cielu cloveka. Smrtelny hriech v nas nici lasku, bez ktorej nie je mozna vecna blazenost. Ak ho hriesnik neolutuje, ma za nasledok vecnu smrt.
 
 
 
KKC 1862
Vsedny hriech spacha clovek vtedy, ked v nezavaznej veci nezachova mieru predpisanu moralnym zakonom alebo ked neposluchne moralny zakon vo vaznej veci, ale bez plneho poznania a uplneho suhlasu.

 
 
 
Nasa vzdialenost od Boha sa rovna velkosti nasho previnenia - hriechu. Aj ked padneme do akehokolvek hriechu, pamätajme na to, ze Boh nas vzdy caka . Vo chvili, ked olutujeme svoje hriechy dovolime mu, aby nas znova vzal s velkou radostou do narucia.
Ak nam nase previnenia pomozu objavit odpustajuce Bozie milosrdenstvo, odpustajucu Boziu lasku, stanu sa stastnou vinou.
Ak pristupujeme ku sviatosti zmierenia s uprimnou lutostou a snahou zmenit svoj zivot podla Bozieho priania , vraciame sa do naruce Nebeskeho Otca.
 
Kazda sviatost zmierenia by mala byt radostnym osobnym stretnutim s Jezisom Kristom. Ku sviatosti mame  pristupovat kvoli Nemu, nie pre vlastne uspokojenie, ale aby sme mu sposobili radost, ze sa v nas prostrednictvom milosti formuje novy clovek.
Bozie milosrdenstvo bude bez hranic, ak nase pokanie bude bez hranic.
 
Svedomie je Bozi hlas v nas, v nasej dusi. Aby nase svedomie bolo citlive, musime si ho vychovavat podla Bozich prikazani. Kazdy i ten nepatrny skutok proti Boziemu prianiu alebo prejav nelasky, nase svedomie pomaly otupuje, stavame sa chladni voci nekonecnej laske nasho Nebeskeho Otca.
 
Uzitocne je zacat spytovanie svedomia otazkami:
 
"CO ODO MNA BOH OCAKAVA?
AKO MA VYZERAT MOJ ZIVOT PODLA BOZEJ VOLE?
 KOMU SA CHCEM PACIT, BOHU ALEBO LUDOM?"
 
Lutost je bolest duse nad spachanymi hriechmi. Clovek si uvedomi, ze konal zle velmi ho to mrzi, odvrati sa od tejto zlej cesty a ma pevnu volu polepsit sa. Jadro lutosti je v tom, ze zanechame hriech a zacneme zit novy zivot s Bohom.
Predsavzatie je silne rozhodnutie chranit sa hriechu , osobna snaha po neustalom raste lasky k Bohu. Celkom konkretne sa rozhodneme, co chceme napravit a ako to uskutocnime.
 
Osobne vyznanie hriechov s lutostou, je viditelnym znamenim odvratenia sa od hriechu a prejavom uprimnej vole k naprave.
Rozhresenie je viditelnym znakom odpustenia. Plodi v nasej dusi pokoj a istotu v Bozie milosrdenstvo.
Zadostucinenie je odpoved nasej lasky na Otcovu lasku, ktoru sme zazili v pokoji nasho vnutra po sviatostnom zmiereni.
 
 
 
 
Moze neveriaci clovek vedome porusit Bozie prikazanie?
odpisem v dalsom prispevku, inac sa to sem nezmesti.
 


Chcem reagovať...
Pridané: 00:06 28.05 2010 Piatok
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2539
Príspevok sa načítava...

Môže neveriaci človek vedomé a úmyselne porušiť Božie prikázania?
Urcite ano. Aj neveriaci ludia maju svedomie. Ich svedomie je Bozi hlas v nich. Ich svedomie moze byt scasti aj otupene, lebo nie je cvicenie podla Bozich prikazani. Ale tie zakladne mravne zakony maju v sebe aj oni. RIM 2,12-16
Ak teda neveriaci zabije a robi to so zlym umyslom ublizit bliznemu, tak zhresil. To je jasne, nie? Ak niekoho zrazil nechtiac a nemohol za to, tak nezhresil.
 
Napr. ak sa modlím k Bohu a prosím Ho o odpustenie hriechov, či mám vyznávať aj hriech, o ktorom neviem že je hriech ale spáchal som ho (čo si tiež neuvedomujem).
Aha, chapem. No podla mna si musis zodpovedat pri spytovani svedomia tieto otazky:
1. Co odo mna Boh ocakava? ==> ......... Ocakaval to teda alebo nie? Ak ano, tak  to z toho pohladu nebol hriech!
2. Ako ma vyzerat moj zivot podla Bozej vole? 
3. Komu sa chcem pacit, Bohu alebo ludom?
 
Z biblie by som sa mohla odvolat na:
"Co ste urobili pre jedneho z tychto mojich najmensich bratov to ste urobili mne." MAT 25,40-40
 
 
 
Podľa teba, človek, ktorý je v ohrození života a nútia ho spáchať hriech, a on ho spácha, tak v tom prípade to hriech nie je? Pretože mu išlo o život?
Myslim si, ze tu zalezi od toho, o aky hriech ide. Aj Petrovi totiz islo o zivot a preto zaprel Jezisa. To bol hriech. Pretoze zaprel Boha.   "Kto chce ist za mnou, nech zaprie sam seba, vezme kazdy den svoj kriz a nasleduje ma." LUK 9,23-23


Uvediem príklad: Niekto na mňa miery zbraňou a vyhráža sa mi, že ak nepôjdem vylúpiť obchod tak ma zabije. Tak ja ho radšej vylúpim na ochranu svojho života. Nie je to hriech?
No tu uz treba vediet rozlisovat medzi dobrom a zlom s pomocou rozumnosti.
Nase telo je Bozi chram. Mame zodpovednost za svoje zdravie a za svoj zivot.  Myslim si, ze tu treba urcite zapojit svedomie do hry. Co je väcsie dobro? Chranit zivot alebo chranit majetok?
Co je väcsie zlo? Nechranit zivot alebo nechranit majetok?
Je jasne, ze ak ta niekto vydiera zbranou pri hlave, tak sa neda rozhodnut pre obidve moznosti.
Takze zivot je dolezitejsi.
 
Ak by si mal klamat, ale tym zabranil strate zamestnania a teda zachranil zivobytie pre svoje deti, tak si tiez nezhresil.
Biblicky sa tu mozem odvolat na podobenstvo o zene, ktora pouzila drahy vonavy olej na Jezisove nohy, hoci sa mohlo predat a vynos rozdat chudobnym. Jezis upozornuje na jej dobry umysel. Vravi: "Urobila mi dobry skutok."
 
Atd.

Vzdy sa pytaj svedomia a ked nevies, tak sa pomodli a dozvies sa.
 
Jedna modlitba z knizky:
"Nebesky Otec, Ty vsevediaci a dokonale ma poznas. Pozyvas ma, aby som si spytoval svedomie pred Tebou a poznal sa taky, akeho ma Ty vidis a poznas. Tvoj Syn Jezis Kristus mi svojim ludskym  (pozemskym) zivotom ukazal, ako mam zit ja, ked chcem nosit meno - krestan. Osviet svojim Duchom moj rozum aby som poznal stav svojej duse. Dotkni sa mojho srdca, aby som svoje hriechy uprimne olutoval. Daruj mi odvahu a pokoru, aby som hriechy vyznal. Posilni moju volu, aby som svoje predsavzatie dokazal uskutocnit."
 
  

 


Chcem reagovať...
Pridané: 00:46 28.05 2010 Piatok
******
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2540
Príspevok sa načítava...

A posledná otázka. Ktorý hriech nevedie k smrti? 1JAN 5,16-16 Rád by som o tom vedel niečo viac.
K smrti  v tomto kontexte vedie asi len zapretie Boha alebo hriech proti Duchu Svätemu, odpadnutie od viery. Ale Jan nezakazuje sa za nich modlit,  aj ked ani k tomu nevyzyva. Predpokladam ze je to preto tak, lebo ak clovek definitivne odpadol a uz sa nevrati, tak ho jeho nevera poviedla do zatratenia, pretoze uz nedokaze olutovat, ved neveri a neciti teda dovod.
 
Ostatne hriechy k smrti nevedu, pokial clovek svoj hriech olutoval. Dokonca aj smrtelne hriechy k smrti nevedu, ked ich clovek olutuje. Vid.  Apostol Pavol, kedysi este Savol dal ukamenovat Jezisovho ucenika. Ale sa obratil...
Kopa neviestok v biblii sa taktiez obratila...
Uzernici sa taktiez obratili...
Dokonca Jezisovi ukrizovatelia sa mnohi obratili... 
atd.  
 
 
Na druhej strane nie  je vylucene,  ze sa  tu mysli rozlisenie medzi smrtelnym a nesmrtelnym hriechom.


Pretoze, ak by Savol svoj skutok neolutoval a neobratil sa, urcite by jeho hriech k smrti viedol. Ale ak olutoval tak nie.
Na druhej strane ak potom zil neskor podla Ducha (co robil) a nie podla Tela, ale nahodou na konci zivota by zanedbal len malicku vec (to neviem, ci spravil),  tak si myslim, ze taky jeden menej zavazny hriech ho do zatratenia nepovedie.  Dajme tomu ze by  sa prejedol  (hriech  obzerstva) a zabudol to olutovat, tak sa tym este nevzdialil Bohu "do nevidim." Stale miluje Boha.  


Chcem reagovať...
Pridané: 00:57 28.05 2010 Piatok
******
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2547
Príspevok sa načítava...

Este nieco by som doplnila.
 
Myslim si, ze nie vsetky hriechy su si rovnocenne
 
Hriech je priamo umerny nasej vzdialenosti od Pana Boha, je priamo umerny nasej "Nie-laske" voci bliznym alebo voci Bohu .
 
Urcite sa akymkolvek hriechom stavame hriesnym. „Kto by totiž zachoval celý zákon, ale prestúpil by ho v jednom prikázaní, previnil by sa proti všetkým.“ JAK 2,10-10

Ale napriek tomu mozme byt nerovnako hlboko zli, nerovnako daleko vzdialeni od Pana Boha.  
 
Boh nam dal Sväte Pismo a tiez nam dal Ducha sväteho, Ducha pravdy. 
"Este vela vam mam toho povedat, ale teraz by ste to nezniesli. Ked pride on, Duch pravdy, uvedie vas do plnej pravdy, lebo nebude hovorit sam zo seba, ale bude hovorit, co pocuje a zvestuje vam, co ma prist. " JN 16,12-13
 
Mame svedomie, ktorym dokazeme zvazit tarchu nasich previneni. Pretoze nas hriech je priamo umerny nasej " Nie-laske" voci Bohu a voci nasim bliznym.  Tazkost hriechov zvazujeme napriklad  na zaklade z nich vyplyvajucich nasledkov pre nase okolie. Niektorymi hriechmi je clovek len lahostajny  a inymi invazivne ublizuje svojmu bliznemu.  Preto nie vsetky hriechy su rovnocenne. 
  
Uvediem priklad:
 
A) Janko a Marienka su dohodnuti, ze kazdu sobotu spolocne upratuju svoj spolocny byt. Ale  minulu  sobotu sa Jankovi vobec nechcelo a vynimocne vsetku pracu  nechal Marienke, bez toho aby ju o to poprosil. Dokonca ani len nepodakoval, ked uz bolo vsetko hotove. Marienka bola samozrejme z toho smutna  a Janka pokarhala.  On to nasledne olutoval. Dalsiu sobotu uz upratuju spolocne. icon
Janko mal hriech, ale jeho "Nie-laska" k Marienke este nebola taka obrovska: Nestava sa to  u neho pravidelne, ale bol to vynimocny stav.  A vedel, ze tym Marienku sice nespravodlivo zatazi, ale ze to Marienka "dajak prezije so zdravou kozou." Jeho umysel nie je  Marienku zatazit, skor uprednostit svoje kratkodobe pohodlie.
 
B)  Sadista XY znasilni  nejaku svoju obet, potom ju este muci a nasledne zabije. Robi to  napriklad z nenavisti a z predsudkov. 
  
Z tychto dvoch prikladov jasne vidime, ze hriech moze mat rozlicnu zatazitost.  Motiv hriechu je vzdy chybajuca laska v hriesnikovi.
Mensi hriech je o uprednostneni svojho vlastneho "Ja" a velky hriech je o invazivnom ublizeni druhemu.
 
Iny priklad: 
 
Ak tvoj manzel(ka) zabudol na tvoje narodeniny, moze to znamenat ze jeho laska a pozornost je mozno mensia ako kedysi, ked mu (jej) na tom zalezalo.
 
Ak ti ale namiesto narodenin este  aj umyselne ublizi , tak jeho ( jej) laska je este omnoho mensia ak vobec nejaka. 
 
Podobne ak sa zabudneme pomodlit, tak to hovori o nasej lahostajnosti voci Panu Bohu. Ale ked  by sme mu este napriklad aj verejne nadavali alebo sa z Neho posmievali, tak mu ublizujeme omnoho viac. 
 
Iny priklad:

V podobenstve o dvoch synoch:
Jeden povedal otcovi ze mu nepomoze (odvraval) avsak predsa siel pracovat. Druhy slubil, ale nesiel. Napriek tomu prvy splnil volu svojho otca. Otec bol spokojnejsi s prvym.
Laska prveho syna bola väcsia ako laska druheho syna . Pretoze obaja si to prevazili a vysledkom ich uvazenia a teda aj miery ich lasky k Otcovi bol ich nasledny skutok.
 
 
Nie vsetky hriechy su rovnako tazke!

Jezis hovori, ze sa niekomu odpusta viac a niekomu menej.
Jezis aj hovori, ze komu sa viac odpusti, ten aj viac miluje.   LUK 7,47-47

Zaroven plati aj, ze Pan Boh zohladnuje aj nase moznosti:
"Kto mnoho dostal, od toho sa bude mnoho pozadovat, a komu vela zverili, od toho budu viac ziadat. " LUK 12,48-48

Tak ako je mozne mat rozlicny stupen nedostatku lasky (teda hriechu), tak je aj mozne mat v sebe rozlicny stupen lasky.

Najvyssi stupen lasky je tento:   Nik nema väcsiu lasku ako ten, kto  polozi zivot za svojich priatelov.    JN 15,13-13

 "Sme teda stale plni DOVERY a vieme, ze kym sme doma v tele, sme vzdialeni od Pana; lebo zijeme vo viere, a NIE V NAZERANI.
Sme vsak plni dovery a radsej sa chceme vzdialit z tela a byvat u Pana. A preto sa usilujeme pacit sa mu, ci sme doma alebo mimo domu. Ved sa vsetci musime ukazat pred Kristovou sudnou stolicou, aby kazdy dostal odplatu, za to, co konal, kym bol v tele, ci uz dobre a ci zle. " 2KOR 5,6-10
 
Toto si ja vysvetlujem takto: Odpustenie hriechu je pravo na nebo, vykupene Kristovou krvou. Odplata je nevyhnutne pokarhanie, ktore potrebujeme, aby sme si vazili lasku a dobro. Mozn


Chcem reagovať...
Pridané: 13:49 28.05 2010 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2558
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2, oprava 3, oprava 4, oprava 5, oprava 6
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
2558
Príspevok sa načítava...

,,prepáč ale ja tej poslednej vete nerozumiem,,,/odpustenie hrochu je právo na nebo,,/ako to myslíš?,,keď zomrieme všetci pôjdeme do neba?,,lebo v :ZV Jána 7 3:8   ,,vo 4verši sa hovori: Počul som počet poznačených stoštyridsaťštyritisíc  zo všetkých kmeňov izraelských,,,,,,,,,


Chcem reagovať...
Pridané: 15:27 28.05 2010 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2560
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2560
Príspevok sa načítava...

Nie vsetci, ale vsetci veriaci.
 
Pravo, je vlastne trochu nevhodne slovo. Pretoze toto slovo skryva v sebe podmnozinu 'narok'. Ale nejde o narok. Ide o milost .
 
Takze spravne to ma zniet: " Cez Jezisovu obetu sme dostali    milost, ze  mozme byt zucastneni  v Bozom kralovstve,  a to vsetci, co sme uverili v Boha. "
Samozrejme to nijako nevylucuje skutocnost, ze pokarhanie, teda ocistec este mozme absolvovat... Ale do neba sa dostaneme, ak sme v Neho uverili.  
 


Chcem reagovať...
Pridané: 18:21 28.05 2010 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2581, 2582
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: Jaro N
2565

Pekný večer želám.

Hriech chápem ako niečo oveľa závažnejšie a hlbšie ako iba naše skutky. Je to stav nášho najvnútornejšieho bytia, stav nášho zmýšľania, stav nášho srdca. Stav srdca zameraného na seba. Môžeme robiť milión dobrých skutkov a nič to nezmení na našej prirodzenosti, ktorá je narušená. Iba zásah zvonka (od Boha) môže s tým niečo urobiť.

Preto z pohľadu večnosti sa nedá povedať, že je „malý hriech“ a „veľký hriech“. Dôsledkom každého hriechu, aj tej najmenšej, hlboko skrytej malej zlej myšlienky je smrť. Rozdiel medzi „malým hriechom“ a „veľkým hriechom“ je iba v dôsledkoch pre tento život. Kým malé klamstvo si často ani nikto nevšimne, vražda zničí život človeka, hlboko zasiahne jeho pozostalých, zároveň vrah môže ísť do väzenia aj na 20 rokov a tiež to zasiahne jeho rodinu atď.. Ale z pohľadu večnosti, je vrah na tom rovnako ako príležitostný malý klamár. Obaja sú beznádejne stratený, dôsledkom ich hriechu - stavu ich sŕdc, ktorý je u oboch rovnaký, len sa kvôli výchove, okolnostiam, temperamente, príležitostiam atď. každý prejavuje navonok inými činmi. Pán Ježiš zdôrazňoval, že hriechom je už myšlienka, nie iba skutok a že zlá myšlienka sa z pohľadu Boha môže rovnať vražde. MAT 5,20-22   MAT 5,27-28   RIM 3,10-12   RIM 6,23

Našťastie máme riešenie - Vykupiteľa a Spasiteľa Ježiša Krista, ktorého darom z milosti je večný život a samozrejme k tomu i zmena toho najhlbšieho vnútra v nás, zmena nášho srdca (ak mu to dovolíme). To neznamená, že sa človek uchráni dôsledkom hriechu tu v tomto živote. Vrah si bude musieť svoj trest odsedieť, ak ale úprimne pochopil hrôzu svojho činu, ak dovolil Bohu zmeniť svoje srdce a prijal ho ako svojho Spasiteľa, Boha, Pána a prijal dar večného života, bude žiť večne. Ak ale napr. príležitostný klamár si nikdy nebude chcieť uznať svoje chyby, ak zostane stále sám sebe „bohom“, môže nakoniec večne zahynúť.
 
Pre nebo je prijateľnejší bývali vrah, ktorý sa obrátil k Bohu ako príležitostný klamár, ktorý sa však považuje za dobrého.
 
Zopár príkladov z Biblie.
Ľudia, ktorí boli vrahmi, alebo sa podieľali na vražde a zločinoch a budú spasení:
Dávid (úkladná, premyslená vražda Uriáša), Pavol (prenasledovanie kresťanov, stráženie šiat tých, čo kameňovali Štefana...), zločinec na kríži...
 
Z pohľadu večnosti neexistuje malý a veľký hriech, všetci sú beznádejne stratení kvôli nášmu stavu mysle – to je hriech a dôsledkom je večná smrť. Vďaka Ježišovi Kristovi môžeme prijať večný život ako dar z Jeho milosti a lásky k nám a On potom mení i naše srdca. Z pohľadu terajšieho života je rozdiel medzi „malým“ a „veľkým“ hriechom v jeho dôsledkoch pre terajší život.


Chcem reagovať...
Pridané: 22:14 28.05 2010 Piatok
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2567
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2567
Príspevok sa načítava...

Jaro,
 
suhlasim s tym, ze ak vrah olutoval svoj skutok a obratil sa, tak je pred Bohom rovnako cisty  ako klamar, ktory olutoval svoj skutok a obratil sa.
 
Avsak nesuhlasim s tym, ze vsetky hriechy nas rovnakou mierou vzdialuju od Boha. Ved Jezis sam hovori, ze  komu sa viac odpustilo..., a teda nie rovnako odpustilo.
 
Pretoze podla mna zanedbanie dobreho v nevaznej veci  dosledkom napr. lenivosti je asi mensia nelaska ako umyselne ublizenie z hlbokej nenavisti.
 
 
Ked je aj laska rozlicne velka (vid." komu sa viac odpustilo viac miluje", "nik nemiluje viac ako kto polozil zivot za svojich priatelov) a aj viera rozlicne velka, tak aj nelaska, teda nasa priepast medzi nami a Bohom moze byt rozlicne velka.
 
 


Chcem reagovať...
Pridané: 11:15 29.05 2010 Sobota
******
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1, oprava 2
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
2581
Príspevok sa načítava...

Ahoj Sunny, myslím, že kto chodí do kostola, mal by veriť.... Milosť je daná  skrze Ježiša Krista, to je pravda, ale to že pôjdeme do očistca, to nemôžem veriť. Veria tomu iba zmanipulovaný ľudia a ako vidím aj ty tomu veríš. Poprosil by som ťa aby si mi doporučil, kde mám ten očistec hľadať v Biblii, keď ja som sa s tým v Biblii nestretol. To ti niekto povedal a ty si tomu uveril? Myslím, že Biblia - Slovo Božie  musíme viac veriť ako slová ľudí. Aj tomu nerozumiem ako si vysvetľuješ Božie Kráľovstvo, aj to či stačí keď sme v Boha uverili? Potom ja si to vysvetľujem, že každý sa dostane do neba?? Ale zase nerozumiem: Boh stvoril zem aby ľudia na nej žili, čiže: ,, keď pôjdeme do neba, kto potom ostane žiť na zemi??? BOH nestvoril zem nato aby ju zničil, ale nato, aby na nej ľudia bývali na veky.


Chcem reagovať...
Pridané: 10:54 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2588
img
icon Neregistrovaný
Autor: jonatan
2582
Príspevok sa načítava...

Ahoj Sunny, myslím, že kto chodí do kostola, mal by veriť.... Milosť je daná  skrze Ježiša Krista, to je pravda, ale to že pôjdeme do očistca, to nemôžem veriť. Veria tomu iba zmanipulovaný ľudia a ako vidím aj ty tomu veríš. Poprosil by som ťa aby si mi doporučil, kde mám ten očistec hľadať v Biblii, keď ja som sa s tým v Biblii nestretol. To ti niekto povedal a ty si tomu uveril? Myslím, že Biblia - Slovo Božie  musíme viac veriť ako slová ľudí. Aj tomu nerozumiem ako si vysvetľuješ Božie Kráľovstvo, aj to či stačí keď sme v Boha uverili? Potom ja si to vysvetľujem, že každý sa dostane do neba?? Ale zase nerozumiem: Boh stvoril zem aby ľudia na nej žili, čiže: ,, keď pôjdeme do neba, kto potom ostane žiť na zemi??? BOH nestvoril zem nato aby ju zničil, ale nato, aby na nej ľudia bývali na veky.


Chcem reagovať...
Pridané: 10:59 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2586
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2586
Príspevok sa načítava...

Ahoj Jonatan,
 
ja verim v Boha i v Jezisa Krista a to uprimne. Verim, ze aj ty. A vsetci, co sme tu, ved inac by sme tu neboli.
 
Ocistec alebo nie, to uz nie je otazkou viery v Boha.  A nemyslim si, ze viera alebo zapretie faktu ocistca by mala mat vplyv na to, ci nas Pan Boh za tuto nasu nevedomost ospravedlni.
 
Ved je napisane:
" Sme teda stale plni DOVERY a vieme, ze kym sme doma v tele, sme vzdialeni od Pana; lebo zijeme vo viere, a NIE V NAZERANI.
Sme vsak plni dovery a radsej sa chceme vzdialit z tela a byvat u Pana. A preto sa usilujeme pacit sa mu, ci sme doma alebo mimo domu. Ved sa vsetci musime ukazat pred Kristovou sudnou stolicou, aby kazdy dostal odplatu, za to, co konal, kym bol v tele, ci uz dobre a ci zle. " 2KOR 5,6-10
 
a tiez je napisane,  ze su veci, ktore sa dozvedame z Jezisovych slov z biblie a su dalsie, ktore sa este mame dozvediet:
" Este vela vam mam toho povedat, ale teraz by ste to nezniesli. Ked pride on, Duch pravdy uvedie vas do plnej pravdy, lebo nebude hovorit sam zo seba, ale bude hovorit, co pocuje, a zvestuje vam, co ma prist."   JN 16,12-14
 
 
My nevieme, ktore to su veci, ktore nam este chce Jezis povedat a co je to, co nam Duch zvestuje, co a prist. My to mozeme len verit.  "Ale kazdy z nas dostal milost podla miery, akou nas obdaroval Kristus." EF 4,7-7
 
 
Vysvetlenie ocistca dam do noveho textu, aby sa to zmestilo, dobre? icon
 
 


Chcem reagovať...
Pridané: 11:58 30.05 2010 Nedeľa
******
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2588
Príspevok sa načítava...

Teraz, ked sme si ujasnili, ze su veci, ktore sa este len mame dozvediet a v biblii ich nenajdeme, tak skusim prejst na to, preco si myslim, ze ocistec existovat moze dokonca je velmi pravdepodony.

Pozrela som sa aj do KKC a ta sa odvolava na to, ze su hriechy, ktore sa odpustia v tomto veku a su hriechy, ktore sa maju odpustit az v buducom veku.
„Treba veriť, že pred [posledným] súdom je za niektoré ľahké viny očistný oheň, pretože [ten, ktorý je] Pravda hovorí, že ak sa niekto rúhal proti Duchu Svätému, neodpustí sa mu ani v tomto veku, ani v budúcom ( http://www.svatepismo.sk/suradnice.php?suradnice=Mt 12, 31 . Z tohto výroku sa dá pochopiť že niektoré viny môžu byť odpustené v tomto veku, kým niektoré v budúcom.“ MAT 12,31-31
 
 
Avsak predtym, ako som si to precitala z KKC, som sa k tomu snazila dopatrat uvazovanim pomocou biblie.
 
Ocistec podporuje celkovy kontext biblie: Pretoze sa v biblii spomina, ze kto veri, ten sa dostane do neba. A zaroven sa spomina, ze kazdemu bude odplatene na zaklade jeho skutkov.
 
Z toho mi logicky vyplyva, ze kazdy, kto veri, a zije s Bohom, uz nebude zatrateny, ale zaroven musi prejst niecim, co sme my ludia len nazvali ocistenim. Ale je to nieco, kde sa nam nase skutky vracaju, nieco na com sa naucime chapat hlbku nasej viny aby sme ju uz nechceli nikdy viac robit.
 
 
Verim tomu, ze pre Pana Boha neexistuje len, biele a cierne, ale ze on zohladnuje nase umysly, nase pohnutky a nase moznosti. Dozvedame sa to v mnohych castiach v biblii.
O dolezitosti umyslov napr. ked zena pouzila drahy vonavy olej na Jezisove nohy, hoci sa to mohlo predat a rozdat chudobnym. 
Zohladneni nasich moznosti zase  v tomto: "a v hodinu, o ktorej nevie, oddeli ho a da mu podiel medzi nevernymi. Toho sluhu, co poznal volu svojho pana, ale sa nepripravil a nesplnnil jeho volu, velmi zbiju.  Toho sluhu, ktory volu svojho pana nepoznal a urobil nieco, za co si zasluzi bitku, menej zbiju ." LUK 12,46-48
Toto posledne zaroven hovori mozno  i  o tom, ze ten jeden sluha dostane mozno menej uderov, teda nebude vecne bity... Mozno ten jeden bol v "ocistci".
Ci ocistec existuje alebo nie, je otazka viery a nie dokazania. Ale viera alebo nieviera v ocistec nijako nezapiera nasu vieru a doveru v Bozie slovo. Aj ked nepozname vsetci celu pravdu nijako to nemeni nic na nasej DOVERE Bohu a nasej laske k Nemu.
 
 Ved je napisane: "Ale poznanie naduva, kym laska buduje. Ak si niekto mysli ze nieco vie, este to nevie tak, ako by mal vediet. Ale ak niekto miluje Boha, toho Boh pozna." 1KOR 8,2-3
 
O zmysle ocistca napisem v tretom texte, aby sa to sem zmestilo.

 


Chcem reagovať...
Pridané: 12:30 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2590, 2612, 2660
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2590
Príspevok sa načítava...

O zmysle ocistca som raz niekomu napisala toto:
 
Myslim si, ze pri ocistci asi nejde o zatratenie alebo nezatratenie. Ale ide tam skor o to, aby sme boli na nebo aj zreli.

"Predstav si nejakeho cloveka, ktory v zivote spravil dajme tomu vela vela zleho. Tak vela, ze uz si ani nepamäta, co vsetko. Zanechal v zivote svojim bliznym mnoho utrpenia.
Avsak na konci svojho zivota uveril v Boha a zatuzil ist do neba. Olutoval, svoje hriechy, na ktore si este spomenul, aspon do tej hlbky, ako to dokazal.
Avsak moze byt aj skutocne zrely na nebo? Neviem, pretoze to nie je mojou vecou sudit, patri to vylucne Panu Bohu. Ale odhadujem, ze ak sa v ocitci nauci chapat nasledky svojich skutkov, tak uz nebude schopny ublizovat, pretoze nebude mat volu ublizovat. V nebi musime totiz vediet vsetci chapat jeden druheho a milovat jeden druheho. Ale je to len moje laicke vysvetlenie. 

Pretoze Pan Boh hovori, ze on odplati kazdemu podla jeho skutkov. Nic to vsak nemeni na jeho prislube, ze mame ale odpustene  (tvoje prestupenia vytrete) ak mame zivu vieru  a preto aj ked nam odplati podla nasich skutkov, do neba sa mozeme dostat.

Asi sa ma spytas, ze potom asi kazdy musi ist do ocistca. Ale asi nemusi. Pretoze niektori ludia predsa zazivaju taky ocistec uz tu na Zemi. Pretoze uz tu sa ucime z nasich utrpeni ako nesposobovat druhym  utrpenia. Predpokladam, ze kto tuto myslienku pochopil a praktizuje, ten nema dovod ist do ocistca. Ale neviem, ci moj vyklad zodpoveda alebo nezodpoveda odbornemu vysvetleniu ocistca. Ale ja si to tak myslim."
 
 
Ocistec na priklade v dalsom texte.


Chcem reagovať...
Pridané: 12:38 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2592, 2593
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: sunny
2592
Príspevok sa načítava...

Ocistec na priklade:

Predstav si, ze si este dieta  a ze si si do skoly zle pripravil domacu ulohu z matematiky. (akoze hriech) Vies, ze si  dospel k nespravnemu vysledku, lebo sa nezrovnava s vysledkom v kluci na konci knihy, ale nevies sa k tomu dopracovat (lebo si sa dajme tomu na poslednej hodine zabaval so susedom miesto pocuvania vykladu ucitelky).  

Na druhy den ucitelka pozbiera zosity a ty uz tusis, ze za nespravny vysledok moze prist len pätka.(mozny trest) So zronenou tvarou odovzdavas svoj zosit. (lutost, pokanie) Ucitelka to vidi, pozrie do zosita a povie: "Hmmm, to nie je ale spravny vysledok. Ale vidim, ze ti to nie je jedno. " Neda ti pätku. (zmilovanie sa, odpustenie) "Dnes na hodine budeme riesit podobne priklady. Po hodine zostanes trosku este tu a  skusis to preriesit. (akoze ocistec)
Po tom, ako  dospejes k spravnemu rieseniu sa mozes ist hrat s ostatnymi detmi vonku." (nebo)

Keby si sa isiel hrat s detmi vonku a nepreriesil by si ten priklad, asi by si v tom priklade nemal jasno a spravne riesenie nepoznal. Uz by si nestihal drzat tempo s ostatnymi detmi. Ak ma hodina matematiky aj fungovat, je dobre, ak budu mat vsetci ziaci chapanie na rovnakej urovni. (v nebi ide skor o vzajomnu nezistnu lasku, dobroprajnost a schopnost odpustat si uplne)

Preto si myslim, ze Boh odplati kazdemu podla jeho skutkov, ci uz na Zemi alebo v ocitci. Ale prislubenu nadej na spasenie nam nadalej zarucuje pre tych, co maju zivu vieru. Pre tych, co Pana Boha neprijmaju zrejme plati, ze oni sami sa laske, mieru a poslusnosti neotvoria a teda nebudu vediet zit v nebi. Pretoze Bozie kralovstvo je kralovstvo lasky, pokoja,  mieru.


Chcem reagovať...
Pridané: 12:40 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2595
img
icon Neregistrovaný
Autor: Janko
2593
Príspevok sa načítava...

Celú svoju teológiu o očistci staviaš na nepochopení slov , ktoré hovoria o odplatení kazdemu podla jeho skutkov.
Odplata = mzda
ak pracujem, tak za svoju prácu dostávam odplatu (výplatu)
ak nepracujem, tak odplatu nedostávam (nedostávam však ani trest, trestom mi je už to že nepracujem a nedostávam mzdu)
takže celá tá veta sa dá parafrázovať ako MAT 16,27 Lebo Syn človeka prijde v sláve svojeho Otca, so svojimi anjelmi a vtedy dá mzdu každému podľa jeho skutkov (odvedenej práce).
Kto pracoval dostane odplatu. Kto nepracoval nedostane nič, naopak, vezme sa mu aj to málo čo mal a skončí zle MAT 25,30 , pretože druhá šanca neexistuje..  LUK 16,26 buď budeš tam, alebo tam iné miesto biblia neopisuje avšak katolícke náboženstvo sa ho silou mocou snaží do písma vtesnať... avšak neexistuje nič také ako očistec.


Chcem reagovať...
Pridané: 17:21 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: Janko
2595
Príspevok sa načítava...

Už si niekedy čítala LUK 16,19-31 ?
Mylsíš že boháč neprejavil ľútosť?  LUK 16,24
Myslíš že podobenstvo opisuje nejakú možnosť ako sa dostať z jedného miesta na druhé?  LUK 16,26
Učiteľka, ktorú opisuješ by bola síce milosrdná, ale veľmi nespravodlivá, pretože má hodnotiť výsledky.
Boh je však spravodlivý - Je Svätý - svojim charakterom sa nemôže nikdy zachovať ako učiteľka.
Boh preto aby ostal Svätý ale ani nemusel odsúdiť človeka (dať mu tú 5ku), tak sa rozhodol že sám tú 5ku zoberie na seba.
Za zlý výsledok tú 5ku niekto dostať musí, pretože existuje zákon! Boh nemôže prestúpiť svoj vlastný zákon ktorým ustanovil:
RIM 6,23 Teda nemôže sa zachovať tak ako učiteľka a 5ku nedať! Ak by ju nedal, stal by sa klamárom pretože by neplatilo to čo povedal, teda odplatou za hriech je smrť! Smrť za hriech vyžaduje zákon! Buď smrť podstúpi hriešnik (Ty), alebo zákonu zaplatil Ježiš Kristus svojou smrťou na kríži! Inej cesty niet. Preto Ježiš povedal: "len Ja Som cesta" Ak však Ježiš zaplatil zákonu tak platia Pavlove slová "už nie sme pod zákonom" RIM 6,15
Ale poďme na to teoreticky, ak by teda ten očistec existoval, tak mi prosím povedz či si vieš predstaviť že by bol nakoniec vôbec niekto odsúdený?! veď už z podobenstva je jasné že ak človek ktorý tam v pekle skončil pociťuje muky, prosí z toho vyslobodiť!
Podobenstvo jasne hovorí že nie je možné prejsť z jednej strany na druhú! Nie je to možné!!! Boh zhovieval veľmi dlho! Kto počas svojho života neprijal záchranu a pohŕdol nekonečnou milosťou Ježiša Krista, tak ten zasluhuje aj nekonečný trest!
Ak by však bolo možné nejako predsa len (po nejakom tom očisťovaní) prejsť do neba, tak nakoniec by všetko muselo končiť happyendom a všetci by sa nakoniec sa išli aj tak hrať do neba, pretože kto už by len večne vydržal zažívať to mučivé peklo ktoré je v podobenstve opísané? Noo možno by sa niekto našiel čo by to skúšal povedzme 1milión rokov, ale večne?! Raz by sa predsa len rozhodol odtial odísť! Nakoniec by to peklo muselo zostať prázdne..
síce by to malo pekný happyend, ale celé je to v rozpore s Božím Slovom takže úplne nebiblické..
Pravda je táká akú hovorí Ježiš tvrdo, ale jasne:
MAT 25,31-34
MAT 25,41
MAT 25,46  
neexistuje nič také ako očistec. 


Chcem reagovať...
Pridané: 18:03 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2599
icon - Príspevok bol upravený autorom. Pôvodný text, oprava 1
img
icon Neregistrovaný
Autor: imo
2599
Príspevok sa načítava...

Neviete, že budeme súdiť anjelov? O čo viac potom veci všedného dňa!
Kto koho bude súdiť?


Chcem reagovať...
Pridané: 19:07 30.05 2010 Nedeľa
******
icon - Na tento príspevok zareagovali: 2600
img
icon Neregistrovaný
l 1 2 3 r
© 2010 bibliaaty.sk
Načítavanie...